ZAWIADOMIENIE DO WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH (OSÓB PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ NA TERENIE GMINY TYKOCIN) o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy
Na podstawie art. 6c ust. 3c, ust.3e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości   i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 733), Burmistrz Tykocina zawiadamia właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, położonych na terenie Gminy Tykocin o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych, m.in. od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy oraz zawarcia umowy z wyłonionym wykonawcą w trybie przetargu nieograniczonego tj. „Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Tykocin”.

Mając na uwadze powyższe właściciele nieruchomości niezamieszkałych w terminie nie krótszym niż 60 dnia od daty zamieszczenia niniejszego zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej (ustala się datę 29 sierpnia 2025 r.), mają możliwość:

  • odwołania oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia;
  • złożenia oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli właściciel nieruchomości jest objęty tym systemem.

W pisemnym oświadczeniu o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych, właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którym zawarł umowę o której mowa w art. 6 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz dołącza do oświadczenia kopie tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m.in. sklepy, hotele, szkoły, przedszkola, biura, zakłady produkcyjne, instytucje publiczne, obiekty produkcyjne, usługowe, handlowe i hotelarskie.

Oświadczenie jest skuteczne od dnia, w którym obowiązywać będzie następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy ( 01.05.2026 r.) i nie może być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.

Druk oświadczenia do pobrania dostępny jest na stronie internetowej:https://bip-umtykocin.wrotapodlasia.pl/ zakładka Gospodarka odpadami –Informacje dotyczące odpadów 2025 r.