Kampania „Zwrotomocni” w przystępny sposób wyjaśnia zasady funkcjonowania systemu kaucyjnego. Jej bohaterami są zwracane opakowania po napojach – butelka plastikowa, szklana i puszka. Widzimy je w naturalnym środowisku – w sklepie, w domu i przy automacie. Poprzez przedstawione sytuacje poznasz najważniejsze informacje o systemie kaucyjnym:
- zwrot kaucji otrzymujemy tylko za opakowania ze znakiem „Kaucja”,
- paragon nie jest potrzebny do zwrotu,
- opakowań nie zgniatamy, nie myjemy i nie zrywamy etykiet,
- kaucja wynosi 1 zł za butelkę szklaną wielokrotnego użytku (pojemność do 1,5 litra) i 50 gr za plastikową (poj. do 3 litrów) oraz puszkę (poj. do 1 litra).
Dowiesz się również, jakie są korzyści dla środowiska i domowych budżetów. System kaucyjny to: mniej butelek w lasach, mniej odpadów i mniejsze zużycie surowców, potrzebnych do wyprodukowania nowych opakowań. Słowem: surowiec zostaje w obiegu, a zwrócona kaucja w portfelu.
Olga Bołądź, Piotr Polak i Sebastian Stankiewicz pokażą też jak wygląda znak kaucji i gdzie można zwracać opakowania (sklepy, automaty).
Oprócz głównych bohaterów – butelek i puszki, w spotach zobaczysz przedstawicieli wszystkich grup wiekowych: rodzinę Zwrotomocnych – dziadka z wnuczkiem, ojca z córką i mamę z dziećmi. Na zakończenie każdego spotu wybrzmiewa hasło kampanii zachęcające odbiorców do działania: Zwrotomocni! Odbierajcie kaucję – dbajcie o środowisko.
Działania w internecie, TV i szkołach
Kampania będzie obecna też w internecie – m.in. w mediach społecznościowych, na platformach VOD i w serwisach wideo. Spoty trafią także do telewizji i do kin.
Integralną częścią kampanii stanowią działania edukacyjne skierowane do lokalnych społeczności oraz uczniów i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
W kampanii Zwrotomocni! chcemy pokazać, że każdy z nas może zadbać o środowisko i klimat — to proste działanie, które przynosi korzyść nam wszystkim. Zapraszamy do obserwowania naszej kampanii!

