Możliwość wyłączenia się przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, organizowanego przez gminę Tykocin od 1 stycznia 2022 r.
na podstawie art. 6c ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r., poz. 888 ze zm.), zwanej dalej jako u.c.p.g
Właściciele nieruchomości położonych na terenie gminy Tykocin, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, mogą w terminie 60 dni od dnia zamieszczenia niniejszej informacji tj. do dnia 4 grudnia 2021 r. włącznie, złożyć Burmistrzowi Tykocina pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbioru odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę.
Zgodnie z art. 6c ust. 3a u.c.p.g., właściciel nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, może w terminie 60 dni od dnia ogłoszenia uchwały, o której mowa w ust. 2, złożyć wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę na podstawie tej uchwały. W oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którymi zawarł umowę, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 u.c.p.g, oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia. Oświadczenie jest skuteczne od dnia wejścia w życie uchwały, o której mowa w ust. 2, i nie może być odwołane przez okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, zawartej po dniu ogłoszenia tej uchwały (okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego: 01.01.2022 – 31.12.2022 r.).
W dniu 5 października 2021 r. w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego została ogłoszona Uchwała nr XXXVIII/280/2021 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 30 września 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty za pojemnik dla nieruchomości niezamieszkałych. Uchwała wejdzie w życie z dniem 01 stycznia 2022 r.
Natomiast art. 6 ust. 1 u.c.p.g. stanowi o tym, że właściciele nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy (właściciele nieruchomości niezamieszkanych), wykonując obowiązek polegający na pozbywaniu się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych (…) w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi, są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez (…) gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanego do Rejestru Działalności Regulowanej przez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
U W A G A
Termin na złożenie pisemnego oświadczenia wraz z kopią umowy: do 4 grudnia 2021 r. na adres:
Urząd Miejski w Tykocinie, ul. 11 Listopada 8, 16-080 Tykocin
Informacji udziela Referat Nieruchomości i Zamówień Publicznych UM w Tykocinie
(pokój nr 7 urzędu, parter budynku), tel. kontaktowy 85 686 93 41 lub 03.
Tykocin, 04.10.2021 r.