1. Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.
  2. Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
  3. Rada gminy może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.
  4. Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
  5. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.
  6. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabrać głos.
  7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami: 1) w gminie do 20 000 mieszkańców- co najmniej 20 osób; 2) w gminie powyżej 20 000 mieszkańców- co najmniej 50 osób.
  8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczeni do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszeń. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
  9. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu Burmistrzowi wotum zaufania rada gminy podejmuje bezwzględna większością głosów ustawowego składu rady gminy. Niepodjęcie uchwały o udzieleniu Burmistrzowi wotum zaufania jest równoznaczne z podjęciem uchwały o nieudzieleniu Burmistrzowi wotum zaufania.
  10. W przypadku nieudzielenie Burmistrzowi wotum zaufania w dwóch kolejnych latach rada gminy może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania Burmistrza. Przepisy art. 28a ust. 3 i 5 stosuje się odpowiednio.

Na III sesji Rady Miejskiej w Tykocinie, która odbędzie się 17 czerwca 2024 roku o godz. 12.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego, Burmistrz Tykocina przedstawi raport o stanie gminy, który obejmować będzie podsumowanie jego działalności w roku 2023, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy.

Mieszkaniec, który chce zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy, musi złożyć do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tykocinie, pisemne zgłoszenie zawierające co najmniej:imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz podpis, poparte podpisami co najmniej 20 osób udzielających poparcia zgłaszającemu się do udziału w debacie.

Zgłoszenie składa się najpóźniej do 16 czerwca 2024 r.

Zgłoszenia mieszkańców  Gminy Tykocin do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy, przyjmowane będą do dnia 16 czerwca 2024 r. w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Tykocinie 7.30-15.30, ul. 11 Listopada 8.

RAPORT 2023

zgloszenie2024