SZANOWNI MIESZKAŃCY
Wszyscy z niecierpliwością oczekujemy wiosny, a co za tym idzie, liczni turyści przyjeżdżający do Tykocina i pobliskich miejscowości.
Mając powyższe na uwadze, przypominamy wszystkim, którzy na okres zimowy zawiesili swoje działalności oraz obiektom agroturystycznym o
obowiązku złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ( deklaracja dostępna jest na stronie bip Tykocin oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego). W sytuacji niewypełnienia tego obowiązku informujemy, że odpady powstające w/w miejscach nie będą odbierane
przez firmę MPO realizującą umowę odbioru odpadów komunalnych na terenie gminy Tykocin. Ponadto przypominamy również, że zgodnie z
Uchwałą Nr XXXVIII/281/2021 Rady Miejskiej w Tykocinie z dnia 30 września 2021 r. w sprawie wyboru metody opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi oraz stawki tej opłaty dla nieruchomości zamieszkałych, stawka opłaty za odpady komunalne zbierane i odbierane w sposób selektywny wynosi 27,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca. W sytuacji gdy właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów
komunalnych w sposób selektywny, wówczas opłata ta wyniesie 54,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca na danej nieruchomości.
Powołując się również na zapisy Uchwały Nr LXVII/544/2024 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty za pojemniki dla nieruchomości , na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne(w tym także
wykorzystywane na cele wypoczynkowe) zgodnie z zapisem §3 ust.2 jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny wówczas stawka opłaty za jednorazowy wywóz za pojemnik o określonej pojemności wynosi:
– o pojemności 120 l – w wysokości
24 zł,
– o pojemności 240 l – w wysokości
48 zł,
– o pojemności 1100 l – w wysokości
220 zł,
– o pojemności 5 m3- w wysokości
1000 zł,
– o pojemności 7 m3- w wysokości
1400 zł;
W sytuacji gdy właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w
sposób selektywny stawka opłaty za jednorazowy wywóz za pojemnik o określonej pojemności wynosi:
– o pojemności 120 l – w wysokości
48 zł,
– o pojemności 240 l – w wysokości
96 zł,
– o pojemności 1100 l – w wysokości
440 zł,
– o pojemności 5 m3- w wysokości
2000 zł,
– o pojemności 7 m3- w wysokości
2800 zł;
Pamiętajmy, że od 1 stycznia 2019 r. każdy mieszkaniec Polski ma obowiązek segregowania
śmieci z podziałem na pięć frakcji, takich jak bioodpady, metale i tworzywa sztuczne, papier, szkło oraz
odpady zmieszane.
Dołóżmy wszelkich starań aby odpadów zmieszanych było jak najmniej!