OGŁOSZENIE O NABORZE UZUPEŁNIAJĄCYM WNIOSKÓW
w projekcie „Odnawialne źródła energii elektrycznej mieszkańcom gminy Tykocin”
W związku z licznymi prośbami mieszkańców Burmistrz Tykocina za zgodą Jednostki Zarządzającej wprowadza zmianę zapisu Regulaminu dotyczące określenia warunków udziału w naborze poprzez możliwość złożenia pisemnego oświadczenie Grantobiorcy o zamieszkaniu na terenie Gminy Tykocin, bez konieczności wskazania w rocznym zeznaniu podatkowym PIT miejsca zamieszkania na terenie Gminy Tykocin.
Gmina Tykocin ogłasza nabór uzupełniający wniosków o grant na instalacje OZE w ramach projektu pt. „Odnawialne źródła energii elektrycznej mieszkańcom gminy Tykocin” finansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej V Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.1 Energetyka oparta na odnawialnych źródłach energii – Typ 4. Projekty grantowe.
Projekt obejmuje refundację zakupu i montażu 10 mikroinstalacji (panele fotowoltaiczne o mocy do 5kW – 1 instalacja na obszarze miejskim i 9 instalacji na obszarze wiejskim) przeznaczonej do produkcji energii elektrycznej na potrzeby mieszkalne mieszkańców gminy Tykocin w wysokości 65% wydatków kwalifikowalnych inwestycji tj.:
Wydatki kwalifikowalne, niezbędne do realizacji celów projektu grantowego ponoszone przez Grantobiorców to wydatki dotyczące nabycia instalacji OZE związane z:
- Zakupem i montażem urządzeń produkujących energię elektryczną z promieniowania słonecznego (instalacja fotowoltaiczna).
- Przyłączeniem instalacji fotowoltaicznej do sieci budynku.
- Zakupem urządzeń oraz oprogramowania służących do zdalnego monitorowania urządzeń produkujących energię z OZE.
- Wykonaniem instalacji odgromowej dotyczącej tylko i wyłącznie zabezpieczenia instalacji fotowoltaicznej przed wyładowaniami atmosferycznymi i jego skutkami (kosztem kwalifikowalnym nie może być instalacja odgromowa całego budynku, na którym możliwy jest montaż systemu PV).
- Kosztami przygotowawczymi, w szczególności kosztami dokumentacji technicznej.
- Podatkiem od towarów i usług (VAT), o ile nie może zostać odzyskany przez Grantobiorcę lub Grantodawcę na podstawie przepisów krajowych, tj. ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz aktów wykonawczych do tej ustawy.
Maksymalne koszty kwalifikowane instalacji fotowoltaicznej mogą wynieść 7 000,00 zł za 1 kW;
Limity i ograniczenia:
- Jeden Grantobiorca może złożyć jeden wniosek o grant.
- Możliwy jest montaż wyłącznie fabrycznie nowych urządzeń i komponentów składających się na instalację OZE.
- Moc instalacji fotowoltaicznych nie może przekroczyć 5kW.
- Moc instalacji fotowoltaicznej powinna być dostosowana do rocznego zapotrzebowania na energię elektryczną. Instalacja fotowoltaiczna powinna być tak dobrana, aby całkowita ilość energii elektrycznej wyprodukowanej i odprowadzonej do sieci energetycznej przez instalację objętą grantem w rocznym okresie rozliczeniowym nie przekroczyła 120% całkowitej ilości energii elektrycznej pobranej z sieci energetycznej przez Grantobiorcę na potrzeby budynku mieszkalnego w tym samym okresie rozliczeniowym.
- W przypadku, gdy na jednej nieruchomości prowadzona jest dodatkowo działalność gospodarcza lub działalność rolnicza, lecz w budynku innym niż budynek mieszkalny (garaż, stodoła, budynki inwentarskie itp.) możliwe jest dofinansowanie tylko w przypadku, gdy całość energii będzie przeznaczona na potrzeby bytowe mieszkańców. W celu zagwarantowania objęcia wsparciem wyłącznie instalacji wytwarzającej energię na potrzeby własne, należy zamontować opomiarowanie wykazujące ilość energii zużytej na potrzeby budynku mieszkalnego oraz budynku/-ów, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, w tym rolnicza. Koszty związane z zakupem i montażem urządzeń służących opomiarowaniu będą stanowiły w projekcie wydatek niekwalifikowalny.
Komplet dokumentów wniosku o dofinansowanie należy składać:
W terminie od dnia 09.11.2022r. do dnia 09.12.2022r.
- a) osobiście w wersji papierowej w Urzędzie Miejskim w Tykocinie, ul. 11 Listopada 8 16-080 Tykocin w godzinach pracy Urzędu, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.30 do 15.30.
- b) przesyłką pocztową – w przypadku złożenia dokumentów drogą pocztową decyduje data wpływu do Urzędu.
Grantobiorcy zobowiązani będą do zrealizowania Instalacji OZE nie później niż do 30.06.2023r.
Wybór wniosków zostanie przeprowadzony na podstawie wyników oceny formalnej.
Wynikiem przeprowadzonej oceny formalnej będzie powstanie listy podstawowej oraz rezerwowej potencjalnych Grantobiorców.
W przypadku, gdy lista podstawowa będzie większa niż możliwość udzielonych grantów, zostanie przeprowadzone losowanie wśród złożonych wniosków.
Formularze wniosków są dostępne w siedzibie Urzędu oraz na stronie www.umtykocin.pl .
Prosimy szczegółowo zapoznać się z regulaminem oraz innymi dokumentami załączonymi poniżej:
Zał. 1. Do Regulaminu Wniosek o grant – do złożenia w Urzędzie,
Zał. 2. Do Regulaminu Minimalne parametry techniczne mikroinstalacji OZE – do zapoznania się,
Zał. 3. Do Regulaminu Efekt ekologiczny grantu – do zapoznania się,
Zał. 4. Do Regulaminu Umowa o powierzenie grantu – do zapoznania się,
Zał.5. Do Regulaminu Wniosek o wypłatę grantu – do zapoznania się,
Protokołu odbioru Instalacji OZE
Oświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego
Dodatkowe oświadczenie o budynkach w gospodarstwie rolnym