logo dofinansowanie województwo podlaskie EFR

 

Nabór wniosków rozpoczyna się od dnia 07.12.2021 i trwa 14 dni tj. do 20.12.2021.

Gmina Tykocin ogłasza ponowny nabór wniosków o grant na instalacje OZE w ramach projektu „ Odnawialne źródła energii cieplnej mieszkańcom gminy Tykocin” współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej VIII Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej Działanie 8.6 Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego – Typ 1 (OZE) instalacje OZE w gospodarstwach domowych – projekty grantowe samorządów.

Na skutek zmian w dokumentacji grantowej oraz zaleceń Instytucji Zarządzającej (Urząd Marszałkowski woj. Podlaskiego), Gmina Tykocin ogłasza ponowny nabór wniosków o grant na instalacje OZE.

Wnioski złożone w poprzednim naborze ogłoszonym dnia 07.09.2021r. wraz z listą osób zakwalifikowanych uważa się za nieważne.

Nowy wniosek o Grant, prawidłowo wypełniony powinien być dostarczony do Urzędu Miejskiego w Tykocinie, ul. 11 Listopada 8 16-080 Tykocin.

Projekt obejmuje refundację zakupu i montażu 21 fabrycznie nowych instalacji kolektorów słonecznych w wysokości 85% wydatków kwalifikowalnych tj.:

1.Urządzeń produkujących energię cieplną z promieniowania słonecznego (kolektory słoneczne),

2. Podłączenie instalacji kolektorów słonecznych do istniejącego systemu ciepłowniczego (centralne ogrzewanie, ciepła woda użytkowa),

3. Urządzeń oraz oprogramowania służących do zdalnego monitorowania urządzeń produkujących energię z OZE.

Wartość kosztów kwalifikowalnych:

– dostosowana do potrzeby 1-3 osoby – maksymalnie 18 000,00 zł.

– dostosowana do potrzeb 4-5 osób – maksymalnie 21 000,00zł.

– dostosowana do potrzeb 6 i więcej osób – maksymalnie 25 000,00 zł.

Wniosek o grant wraz z załącznikami należy składać:

W terminie od dnia 07.12.2021r. do dnia 20.12.2021r.

a) osobiście w wersji papierowej w Urzędzie Miejskim w Tykocinie, ul. 11 Listopada 8 16-080 Tykocin w godzinach pracy Urzędu, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.30 do 15.30.

b) przesyłką pocztową – w przypadku złożenia dokumentów drogą pocztową decyduje data wpływu do Urzędu.

Grantobiorcy zobowiązani będą do zrealizowania Instalacji OZE nie później niż do 30.07.2022 r.

Wybór wniosków zostanie przeprowadzony na podstawie wyników oceny formalnej i merytorycznej.

Wynikiem przeprowadzonej oceny formalnej i merytorycznej będzie powstanie listy podstawowej oraz rezerwowej potencjalnych Grantobiorców.

W przypadku, gdy lista podstawowa będzie większa niż możliwość udzielonych grantów, zostanie przeprowadzone losowanie wśród wniosków spełniających kryteria premiujące.

W przypadku niewystarczającej ilości wniosków z kryterium premiującym, zostanie przeprowadzone losowanie uzupełniające wśród wszystkich złożonych wniosków.

Osoby, które składały deklarację dotyczącą udziału w projekcie muszą w wyznaczonym terminie złożyć  wniosek o grant. Należy mieć na uwadze, że mieszkańcy, którzy złożyli deklarację w ramach badania zapotrzebowania na Instalacje OZE w ramach Projektu w Gminie Tykocin będą mieli pierwszeństwo przed pozostałymi składającymi wnioski.

Mieszkańcy, którzy złożyli wnioski w trakcie trwania naboru ogłoszonego dnia 07.09.2021 będą miały pierwszeństwo przed pozostałymi wnioskami – zostanie im przyznany dodatkowy punkt w trakcie oceny merytorycznej .

Formularze wniosków są dostępne w siedzibie Urzędu oraz na stronie www.umtykocin.pl .

Prosimy szczegółowo zapoznać się z Regulaminem oraz innymi dokumentami załączonymi poniżej:

Regulamin

1 Wniosek o grant

2 Minimalne parametry

3 Efekty ekologiczne grantu

4.Umowa o powierzenie grantu

5 Wniosek o wypłatę grantu

– Oświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego

– Przykładowe oświadczenie w zakresie rozliczania

– Przykładowy protokół odbioru